Männer machen Smilies im Profil unattraktiv, Frauen attraktiv

Eine Online-Dating Seite hat ein paar Daten ausgewertet und folgende Datingseiten Profiltipps:

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Da die Grafik etwas klein ist

After studying a sample of 4,000 members, Zoosk found that men with a “:)” in their profile get 6% less incoming messages and 12% fewer responses to outgoing messages. Using a “:)” in an actual message decreased response rates by a whopping 66%.

Men, on the other hand, love a good emoticon. So much so that women with a “:)” in their profile get 60% more messages. So for guys looking for some kind of way, any way, that still allows them to express their emotions through a collage of punctuation, you’re in luck. Zoosk found that using the slightly longer “:-)” emoticon in a message actually increases responses by 13%.  Because, ya know, taking the time to find that extra dash really shows he cares.

Zu dieser Richtung im groben hatte ich schon mal eine andere Studie:
This research examined the relative sexual attractiveness of individuals showing emotion expressions of happiness, pride, and shame compared with a neutral control. Across two studies using different images and samples ranging broadly in age (total N 1041), a large gender difference emerged in the sexual attractiveness of happy displays: happiness was the most attractive female emotion expression, and one of the least attractive in males. In contrast, pride showed the reverse pattern; it was the most attractive male expression, and one of the least attractive in women. Shame displays were relatively attractive in both genders, and, among younger adult women viewers, male shame was more attractive than male happiness, and not substantially less than male pride. Effects were largely consistent with evolutionary and socio-cultural-norm accounts. Overall, this research provides the first evidence that distinct emotion expressions have divergent effects on sexual attractiveness, which vary by gender but largely hold across age.
Anscheinend kommt es bei den Frauen nicht gut an, wenn man zu bemüht Witzigkeit und Fröhlichkeit einbaut, Männer hingegen werden bei einer gut gelaunten fröhlichen Frau vielleicht einfach eher denken, dass sie auch ihre Bemühungen positiv aufnehmen wird.
Die anderen Tipps noch einmal im Schnelldurchlauf:

Despite their complaints, dudes actually love selfies. Men don’t fare as well when they post selfies, but women get 4 percent more incoming messages when they do.

Ich vermute mal, dass es Männer einfach finden da ein „echt schönes Foto“ oder etwas in der Art zu schicken, es also insbesondere eine gute Gelegenheit ist. Dazu sind wir vielleicht auch einfach visueller ausgerichtet

• Get a dictionary. People with typos in their profiles get 13 percent fewer responses.

•  It’s smart to show proof that you don’t have cankles. Users with full-body shots as their main photos receive 203 percent more messages and are 33 percent more likely to get a response to their outgoing messages.

Klar, körperliche Schönheit spielt eine wichtige Rolle und wenn man den ganzen Körper sehen kann verbleibt weniger Unsicherheit. Ich vermute zudem, dass hübschere Leute auch weniger Probleme damit haben den ganzen Körper zu zeigen, was den Effekt verstärkt. Man kennt ja gerade von Frauen das Foto, auf dem der Winkel und das Licht genau so ausgerichtet ist, dass sie nicht so dick aussieht.

• Posing with a cute dog does not negate your shitty personality. People who pose with animals get 53 percent fewer incoming messages and 12 percent fewer responses to their outgoing messages.

Ich vermute auch hier, dass gerade die Leute, die auf einen Hund setzen um abzulenken, dies auch eher nötig haben

• Pretend you’re smart, interesting and in shape. Mentioning jogging, running, lifting weights, yoga, painting, music, drawing and reading all up your chances of getting messages from potential suitors.

„Zeige Signale für gute Gene“.

• Don’t use the word “angel,” you looney tune. Male or female, you’ll get 51 percent fewer responses.

Da würde mich der Kontext interessieren, ob es zB auf Religiösität oder Spiritualität hindeutet.

• Have a kid, but only if you’re a dude. Hot dads are in right now. Men who use the words “son,” “daughter,” “teenager,” “children,” “kids,” “single dad” or “single mom” get 7 percent more incoming messages. Women who do the same get 4 percent less. How’s that for 😦 ?

Das ist ja durchaus mal interessant. Ich könnte mir vorstellen, dass diese Männer dann vielleicht auch eher von Frauen mit Kind angeschrieben werden, weil diese davon ausgehen, dass diese ihre Situation eher akzeptieren. Zum Kind als Hindernis auf dem Partnermarkt hatte ich hier bereits etwas

10 Gedanken zu “Männer machen Smilies im Profil unattraktiv, Frauen attraktiv

  1. Also Männer, ich mache gerne Sport und Yoga, lese viel, schreibe einen Blog, singe und spiele mehrere Instrumente, liebe es im Sommer mit meiner Harley über die Landstraßen zu cruisen, bin eigentlich immer gut drauf und lache viel, bin kreativ und Baby, du siehst gut aus und ih würde gerne mit die mal auf einen Drink ausgehen…..

    Jemand interesse? 🙂

  2. “ Have a kid, but only if you’re a dude. Hot dads are in right now. Men who use the words “son,” “daughter,” “teenager,” “children,” “kids,” “single dad” or “single mom” get 7 percent more incoming messages.“

    Entspricht den evo-psych. Erwartungen. Männer mit kids sind eben schon „preselected by other women“, und das macht attraktiv.

    • Relativ viel, z.B. dass die Geschlechter nicht die gleichen Präferenzen haben, dass nicht unbedingt die Eigenschaften, die man bei potentiellen Partner attraktiv findet, einen selbst attraktiver machen.

      Das ist z.B. ein typischer Fehlschluss im Mainstreamfeminismus.

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